22.5.09

Ont

Godmorgon! För en halvtimma sedan gick jag ut för att hämta tidningen. Jag konstaterade inte bara att det regnat under natten, utan även att något hänt med min kropp under natten.

Jag kan knappt gå, kära vänner. Sittställning framåtlutad i en häck på en uppochnerpå-vänd plasthink i två timmar, ger men dagen efter. Så mycket kan konstateras. Min ryggrad känns som den är tre decimeter för kort, och arslet ska vi inte prata om. Men det känns skönt ändå. För jag har nästan glömt hur det känns att ha träningsvärk.

Idag bli det jobb. Det känns lite märkligt att det är ordinarie öppettider idag, då hela samhället sover som om det vore en söndag. Jag har svårt att sia om den här dagen, men det verkar som att många tagit ledigt denna klämdag och vädret är ju inte bra. Dessutom är det vårmarknad i centrum och då brukar många som ska gå i affärerna och inte orkar med trängseln, söka sig till köpcentrat istället.

Inga kommentarer:

Besökare