8.5.09

Till alla små hjärtebarn


Jag placerar en del pengar i olika fonder, bla en Rysslandsfond. Idag när jag loggade in på min bank, hade jag ett meddelande om att Swedbank angivit fel avgifter för dessa fonder, i hela fem år! Detta resulterade i att jag och alla andra som köpt dessa fondandelar, betalat för mycket. Dessa pengar ska nu betalas tillbaka, och man fick välja mellan att få dem återbetalade till fondkontot, eller att skänka bort pengarna till ett välgörande ändamål. Jag valde det senaste alternativet - och valet bland organisationer var mycket enkelt. Självklart gick de till Hjärtebarnsföreningen! Alla små under som Freja är värd all forskning och alla medel i världen! Väldigt bra initiativ av Swedbank! Det kanske inte är så mycket pengar för varje person, men tillsammans blir det ju hur mycket pengar som helst, som i stället kan gå till värdefulla saker.

1 kommentar:

Freja sa...

Freja och alla andra små "hjärtisar" bugar och bockar för osjälviska människor som dig!!! Puss

Besökare