21.5.09

Lyckodag

Idag var vaknade vi tidigt och jag hade planer på en morgonpromenad. Berra skulle åka till Malmö och hade stämt träff för frukost med sitt resesällskap inne i stan. Han gav mig ett bra förslag om att äta med dem och sedan gå hem. Så jag packade ryggsäcken med regnkläder, vatten och lite clementiner och åkte med. Turen hem, på 11 kilometer var gudomligt skön! Det är så vackert ute att man bara vill stanna tiden!

Se så vackert det blommar ute!


När jag gick förbi den stora sjön fick jag syn på en svart liten prick som rörde sig. Jag undrade först vad det var...


...men sen såg jag att det var någon som var ute och simmade! Usch, det verkade läskigt tycker jag.


Så vackert!


När jag kom hem, drack jag kaffe med min granne Ingrid. Sen blev det gräsklippning och efter att jag stått och försökt dra igång helvetes-gräsklipparen i en kvart tog jag hjälp av en annan granne. Som fick igång den på patetiska ETT drag!!! Snacka om att jag skämdes... När gräset var slaget, satte jag mig på gatan och började rensa våran häck. Två meter på en och en halv timme - snacka om att trädgårdsarbete tar tid! Dessutom såg gräsmattan ut att redan ha växt en halv decimeter en timme senare. Men det gör inget, för det är bara avkopplande terapi och jag älskar att vara ute och greja. Jag får så mycket energi. Den här dagen har lätt fyllt mitt energikonto hela vägen upp. Vilket känns enormt skönt med tanke på hur det varit det senaste tiden. Äntligen lite positiva känslor!

Nu har jag precis hoppat ur duschen och ska åka hem till mina föräldrar. Mamma har pluggat ett par år, parallellt med sitt jobb och tar examen i veckorna, så det ska firas. Om bara tre veckor är det dags att fira en annan examen, nämligen min yngsta syster som tar studenten. Tiden går så fort, kan inte förstå att tjejen som syrran och jag körde runt i dockvagnarna när vi var små, redan har blivit så stor! Nu måste jag skynda mig, ska hinna plocka mammas favoritblommor som växer i trädgården, innan jag åker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack älskade Mian för liljekonvaljerna!
Love you/Mamma

Besökare