16.9.09

Hälsovakten


För några år sedan använde vi oss en del av Hälsovakten här hemma. Nu när jag försöker ta tag i min kost igen, som verkligen varit under all kritik de senaste veckorna, tänkte jag att vi kunde prova att använda den igen. Och jag som tyckte att jag hade ätit jättenyttigt, hade ju ätit för många kalorier. Här är min frukost - som jag definitivt behöver för att stå mig flera timmar - och den lät ju typ enorm när jag skrev ned allt vad den innehöll! Jaja, det viktigaste är väl inte att följa det till exakt kalori, utan mest att få en liten uppfattning om man är helt ute och cyklar eller inte. Jag skrev i min vikt, längd, ålder och typ utav arbete och Hälsovakten tyckte att jag skulle äta lite drygt 1600 kcal/dag. Lät inte det ganska lite?

Mitt mål är att bli fastare i kroppen igen, det känns stor skillnad nu mot när jag körde boxträning och styrketräning regelbundet. Förbränning och styrka, samt en bra kost ska nog göra detta möjligt hoppas jag. Nu är jag stentrött - vi ses i morgon!

Inga kommentarer:

Besökare