22.9.09

Trafikstopp i ösregnet

Idag är det skitväder ute. Men det tycker jag är bra, för snart borde folk fatta att de måste köpa en vinterjacka innan de är slut.

Trots vädret gav jag mig ut på en promenad. En del av den slingan jag gick idag går längs den väg som går igenom samhället. Innan motorvägen byggdes var denna väg den största förbindelsen mot Göteborg. Just idag körde så sanslöst mycket bilar på den här vägen och jag fattade ingenting. Det jag fattade var dock att varenda långtradare som körde förbi mig på gångbanan fullkomligt dränkte mig i vatten- och vindpustar. Sen när jag skulle kors vägen i sedvanlig ordning tog det typ en kvart eftersom det aldrig tog slut på bilar.

Nyss slog jag på radion och fick svaret på varför vägen var så extremt trafikerad.

Men nu är jag nyduschad, nysminkad och har stjälpt i mig en stor kopp av mitt nya favoritte. Dags att dra till jobbet!

2 kommentarer:

Elin sa...

Ditt inlägg gjorde att Sebbe blev förvarnad innan han skulle till jobbet :) Tackar så mycket!

Maria sa...

hihi, varsågod =)

Besökare