15.4.08

42 kilometer till fots

Sedan några år tillbaka, arrangeras varje år Linnemarschen i Borås. Det finns flera olika distanser att välja mellan, men samtliga har start och mål på Borås Arena. Marschen går bla. genom Rya Åsar, som är ett 550 hektar stort naturreservat och bjuder därav på fantastisk natur. Att marschen går 10-11 maj, gör att den bjuder på allra bästa spirande vår i naturen.

Nytt för i år är distansen Marathon Walk, som är precis som det låter, en marsch på 42 km. Detta har ett antal av mina glada vänner anmält sig till. Det är alltså som att vandra och gå en hel arbetsdag! De håller på och övar för fullt i detta nu. Jag jobbar dessvärre (eller kanske dessbättre?) och kan inte följa med. Hade jag varit ledig hade jag nog dock satsat på 21 km i sällskap med min mor. Det ska bli spännande att se hur det går för dem. Jag håller tummarna. Och hoppas de tar med mycket plåster och nödproviant... Lycka till, mina vänner!

Bild och källa: Linnemarschen

Inga kommentarer:

Besökare