13.4.08

Second Hand

Då var det söndag igen. Har jobbat hela helgen, och tiden har sprungit iväg.

Igår besökte jag Gärdhem Second Hand, som ligger i Dalsjöfors, byn där jag är uppväxt. Gärdhem är oerhört välskött och drivs som en idéell förening av frivilliga på orten. Butiken är placerad i ett fd ålderdomshem och har tre plan med allt från heminredning och elektronik till sybehör och kläder. Dessutom finns ett rart litet kafé där man kan fika hembakat till priser som inte finns någon annan stans. Denna lördag, blev vi tre generationer i sällskap; mormor, moster och min åttaåriga kusin. Man ska lära upp modeflickorna att handla second hand tidigt! Ha ha.
Leif Mannerström, var även han sin vana trogen, på Gärdhem och fyndade. Dessa fick följa med hem till mig.
VÄSKA Gammal klassiker. Och blommig tackar vi inte nej till den här våren.
SJAL Fin "går-att-ha-till-det-mesta"-sjal. Förrådet med sjalar blir aldrig fullt.
BÄLTE Helt underbart, mörkblått sammetsbälte, med guldkedja.
SANDALER Skinnsandaler som inte har den modernaste klack. Men det är nog därför jag gillar dem. För att de inte är råtrendiga, utan bara....vackra?

7 kommentarer:

jess sa...

Men guuud vilka tjusiga shoes Maria!! Hur många skor (läs snygga) kan man hitta i storlek 40/41 på loppis?? Eeh.. not so much!

Maria sa...

där har du helt fel! jag tycker alla skor är antingen i 40/41 eller typ 35. Du borde hänga med någon gång!!

jess sa...

I ♥ LOPPIS!!! Ska berätta för dig nån gång om mitt superdunderköp jag gjorde som resulterade i en rejäl extraslant i plånkan.. På den tiden innan allt på loppis fick skyhöga priser.

Maria sa...

Men nu blir jag ju äckligt nyfiken! Berätta genast... Pleaaaase!?

jess sa...

Oki, snabbt innan filmen börjar.. Hittade en LV-koffert på Erikshjälpen i Jönnet för 125:-.......... ja, som sagt. :) 125 kronor. På Bukowskis gick den för lite mer. MEN som sagt det var innan alla började titta på sina saker innan de lämnades till loppis.

(ps. innan inköpet, läs sista kommentaren under min "back to work") Sen får du gärna höra av dig efter inköpet om vad du tyckte.

Maria sa...

jag svimmar! fy fn vilken grej! je ne comprends pas? meaning, jag förstod inte det där sista du skrev om back to work...

jess sa...

oj, inte så konstigt kanske..ehe. mitt inlägg som heter "back to work". Skrev en kommentar ang inköpet imorn. 2 styles på VM var typ direkt kopierade från Gina (enligt mig) och har florerat på diverse modebloggar det senaste.. Men hör av dig efter inköpet så får vi jämföra åsikter. VM:s kollektion var för övrigt superfin!!!

Besökare