1.4.08

Våren är här!!

Idag har jag haft en helt underbart skön ledig dag. Till att börja med har ju vädret varit helt fantastiskt! Sol och 13 grader varmt. För första gången känns det som våren är på gång på allvar. Inte bara sett till värmen, utan även till ett par kliande ögon - pollen på gång måntro. Usch, det är lika trist varje år. Men tur är att jag har mest ont av björkpollen, som är den sort som blommar först. För det brukar vara förbi strax innan midsommar. Dessutom är det tråkigt dyrt med alla mediciner.

Var uppe med tuppen och tvättade massor, städade och lagade mat. Så nu är vi redo att åka på semester. Är dessvärre inte säkert att jag slipper undan jobb några timmar innan vi åker på torsdag, då det är extremt mycket att göra på jobbet. Så det blir en lång dag i morgon.

Var och hälsade på min kära morbror på hans och hans kompanjons nya företag. Kändes jättekul och jag är så stolt över honom! Därefter åkte jag och hämtade hans barn, tillika mina kusiner på fritids och så åkte vi hem och lagade falukorv och pasta. Sen försökte de lära mig att spela något slags Playstation-spel med en sköldpadda som satt i rullstol. Tappra var de men det slutade med att min nioåriga kusin sa:
"Du får nog komma hit ganska många gånger om du ska lära dig det här, Mia".

Jag känner mig som en pensionär. Det var bättre förr - eller vad säger man?!

Inga kommentarer:

Besökare