9.4.08

Hur kul är inte detta?


Mina damer och eventuella herrar: jag ger er nostalgi från 90-talet!

Oj vilket gott skratt jag fick mig, när jag av en slump ramlade över de här bilderna på Facebook, när jag som minst anade det. "Det ser ju för fasen ut som jag!", utbrast jag när jag fick syn på tjejen i den randiga tröjan. Ha ha, mycket riktigt. En gammal högstadievän hade satt ihop ett album med gamla bilder från den tiden. Givetvis inskannade av gamla hederliga pappersfoton. Charmigt, inte sant?

På den här bilden är vi i 14-årsåldern. Tjejen i randig tröja är alltså jag. Visst är det lustig att man verkligen minns vissa plagg? Jag är rätt säker på att tröjan var från JC, precis som min vän Ellen's "Complete"-tröja. Oj oj, de där "Complete"-tröjorna var verkligen hot stuff på den tiden! Tänk vilken skillnad det är, bara tio år tillbaka. Visst var vi väl modemedvetna, men inte alls som 14-åringar är idag.

Bilden till höger är tagen på nyårsafton 1999, Millenniumskiftet alltså. Jag minns att jag älskade den här blåsan, som kom från en butik som hette Wear It.
Klänningen känns inte särskilt modern just nu, men jag är rätt säker på att jag inom en framtid kommer kunna klä mig i den någon gång. Och spana in skorna sen! Det är inte så värst långt ifrån dagens wedges, bortsett från att de är enormt tjocka framtill. Nånting att plocka fram måntro? Hehe. Frisyren är ett resultat av att jag klippte av mig svallet för en Robyn-frisyr och här är det på väg att växa ut igen. Nostaligi, nostalgi. Visst är det härligt med gamla bilder?!

Inga kommentarer:

Besökare