7.3.09

Finfina hantverkare


Ikväll har vi varit hos en kompis och hjälpt henne att skruva upp garderober. Eller, jag har väl kanske inte hjälpt till så mycket. Jag skötte en del av markservicen och åkte handlade kanelgifflar, glass och godis till de för kvällen, mycket ambitiösa"hantverkarna". Tänk att en skruvdragare kan göra en man så himla lycklig? En av anledningarna till att jag höll mig på avstånd när de grejade, är att män blir som förbytta. Man blir ju nästan skraj! Det ska styras upp och det ska fixas och donas. Det dunkas rygg och det förklaras högt och brett om hur man smartast ska utföra uppgifterna. Men hur mycket får de gjort egentligen? Ikväll överraskade de mig. Det gick lite segt i början, men en långfilm och för mycket godis senare, hade de lyckats få ordning på torpet. Inte dåligt...

Inga kommentarer:

Besökare