27.3.09

Nu blir det ljusare kvällar - och därmed basta


Jag anser mig vara en person som inte har svårt för att erkänna om jag gör fel, eller har fel i något sammanhang. Det stör mig inte att jag faktiskt kan misslyckas i mina handlingar, eller i mitt tänkande ibland. Det är ju trots allt mänskligt och ingen är perfekt. Inte heller tycker jag att det är jätteviktigt att tala om för hela världen om det visar sig att jag hade rätt.

Men, precis som igår, det finns det undantag, då verkligen vet att jag har rätt. Och då jävlar kämpar jag för min rätt ska ni veta! Jag väljer mina strider liksom. Igår uppkom en sådan situation när en vän försökte påpeka att jag hade fel i att det blir ljusare kvällar när vi går över till sommartid. (Jag skrev ju om detta på bloggen häromdagen). Och här var jag helt bombsäker. Logiskt försökte jag förklara för henne att om klockan är fem idag denna torsdag, så kommer den att vara sex vid samma egentliga tid nästa vecka. Vilket resulterar i att det blir ljusare. Hur svårt kan det vara liksom? Men hon gav sig inte. Så här, kära du, kommer beviset. Läs och begrunda. Gå ner till läsarnas tips, och läs vad signaturen Calle har skrivit.

Bild: Sydsvenskan

Inga kommentarer:

Besökare