26.3.09

Fler än jag


Den enda sanna glädje är skadeglädje, sägs det. Men jag måste säga att jag ytterst sällan är skadeglad, jag gläds heller åt andras framgång.

Dock sägs det att det finns en liten djävul i alla. Och jag tror att den djävulen i mig visar sig nu. För nu är jag faktiskt lite skadeglad. Det gäller mitt avsky-objekt Gina Tricot. Ja, de kanske gör snygga kläder, det säger jag inget om. Men jag blir galen på den här stan jag bor i och det faktum att alla, verkligen alla går runt i dessa kläder. Jag kan sträcka mig så långt som att erkänna att den här irritationen säkert har med mitt nuvarande jobb att göra, men ändå. Hur kul är det att gå på samma uteställe och träffa Gun, Britta, Lisa och Vera i samma blommiga klänning? Därför tycker jag att det är lite kul att Gina´s haremsbyxor dissas ordentligt av flera betydande och stora modebloggare. För jag gillar dem inte heller...och ibland tror jag att det är en arbetsskada som gör att jag inte riktigt förstår mig allt de gör. Men i det här fallet fick jag bevis för att det inte var det. Tack Karolina och Ebba, så jag slapp känna mig så ensam.

Bilden är lånad från Hotspot

Inga kommentarer:

Besökare