7.3.09

Lycka

Jag är så oerhört lycklig! Idag har jag verkligen insett hur mycket bra saker jag omges av i mitt liv. En underbar familj, en mysig sambo, ett riktigt roligt jobb och helt fantastiska vänner. Visst finns det saker som är jobbiga men när man ser saker och ting i ett större perspektiv, så inser man att det oftast är petitesser.

Ikväll vill jag ge er alla ett tips. Lev livet fullt ut, ägna din fria tid åt att bara göra saker som du mår bra av, som får dig att må bra. Gör inte en massa saker som förväntas av dig, som du kanske egentligen inte måste göra. Våga konfrontera dig själv med dina egna rädslor och svagheter - det är inte fult att inte alltid vara stark. Och njut av småsakerna runt omkring dig. En promenad, en annan människa som skrattar, ett snöfall, en glimt av solen. Ett roligt träningspass, ett gott glas vin och god mat - inte lever vi livet för att ständigt gå på dieter? Tala om för människorna du älskar hur mycket de betyder för dig, i morgon kan det vara försent. Allt det här kanske låter som klyschor, men det är det faktiskt inte.


Den här låten hörde jag en morgon, då solen strålade och fåglarna kvittrade utan för ytterdörren som stod öppen. Just den morgonen stod jag och sminkade mig och gjorde mig klar för att ta studenten. Ett antal år har passerat sedan dess, men jag minns det som igår och jag tänker ofta på just den sången. Dessvärre hittade jag inte Gert Fylkings svenska variant, så här kommer originalet. Ha en skön lördagkväll!


Inga kommentarer:

Besökare