28.3.09

Fredagkvällen


Godförmiddag på er! Så här mysigt hade vi igår kväll. Vi var hembjudna till en kompis som hade gjort vinkokta musslor, klyftpotatis, aioli med massa vitlök och gott bröd. Självklart en skvätt vitt till detta. Sen bakade jag en smulpaj med jordgubbar samt glass och vaniljvisp till. Efter att vi proppmätta rullat till soffan för att se på kvällens inspelade avsnitt av Så ska det låta, tog det inte mer än fem minuter innan jag stensomnade i soffan. När darling en timma senare väckte mig för att säga att vi skulle promenera hem, var jag inte särskilt pigg på idén... Men när vi kom hem var jag fräschare igen efter en uppfriskande walking i kvällsregnet.

(Om någon undrar varför jag har en konstig haklapp när jag vispar vanilvisp, så är det för att det skvätte åt alla håll och kanter...).

Inga kommentarer:

Besökare