21.7.08

7,4 kilometer


Jag är anmäld till Midnattsloppet i Göteborg den 23 augusti. Men som alla säkert redan vet vid det här laget, så har jag fått förhinder pga en 30-årfest som jag inte kan missa. Därför har några vänliga(?) själar, bestämt sig för att anordna ett eget lopp åt mig - Ramnaloppet. Jag ska inte påstå att jag tyckte idén var dålig, den där lördagskvällen efter några drinkar - jag tyckte trots allt att det var en jätterolig grej!

Loppet jag ska springa är 1 mil, precis som Midnattsloppet, och det kommer att gå av stapeln samma dag som det tilltänkta loppet. Dock klockan 13.00 vid Ramnasjön. Åtta långa varv ska jag ta mig runt det här vattendraget.

Hur har det då gått med träningen? Ja, alltså jag har väl en bit till toppformen, men det känns bra ändå. Däremot har jag varit väldigt intresserad av att veta hur långt jag har sprungit när jag varit ute och tränat. För att kunna ana om det är ett rimligt mål att jag tar mig runt, på under en timma.

Så för ett tag sedan tipsade min syster mig om en bra site, där man kunde rita upp sin löprunda, och se exakt hur lång den är. Så idag, efter min härliga morgonpromenad, besökte jag sidan. Den var superbra! Enkelt, smidigt och fram för allt - positivt! Rundan jag har sprungit, visade sig vara hela 7.4 km. Så nu känns det som att det här kommer gå hur j*a bra som helst! Kommer du och hejar på mig?

Inga kommentarer:

Besökare