4.7.08

Nedräkningen har börjat

Åtta arbetsdagar kvar. Nu blir det jobb varje dag fram till nästa fredag. Håll ut, håll ut... Jag har aldrig tidigare haft så lång semester - hur gör man för att uthärda de där sista dagarna, innan man får gå på ledighet? Äsch, jag har bestämt mig för att inte hetsa - jag tänker helt enkelt vara glad att jag har min semester framför mig. Rätt som det är, så står man där i september och jobbar för fullt igen.


Igår hade jag en skön dag hemma hos mormor. Jag brukar ju som bekant hälsa på henne, på mina lediga dagar. Igår var det så varmt i solen att det fick bli skuggan framåt eftermiddagen. "Så mysigt vi har det", sa mormor där vi satt i den ljumma vinden och löste korsord. Jajamen, det nya numret av Allas har ju kommit, så nu är jag nöjd. Men det vete tusan om det blir någon tårta den här veckan...

Inga kommentarer:

Besökare