28.7.08

Dagen i ord

Idag har jag mått riktigt risigt. Och jag har inte gjort någonting alls. Mer än dåliga saker. Vi åkte ut till huset vid elva men det var så varmt att vi höll på att avlida. Stannade ett par timmar och sedan åkte vi och åt pizza. Det var en av de dåliga sakerna.

En andra dålig sak var att jag glömde min plånbok ute i huset. En tredje, och fatalt dålig sak, var att jag gjorde det igen. Förstörde hans bil. Den här gången var det sportchassit som skrapade i ett mega-fartgupp. Och jag har kört där tio gånger innan med hans månadsgamla bil och det har aldrig hänt! Men nu, naturligtvis när han sitter bredvid mig, så händer det. Sedan åkte jag hem medans darling åkte ut och fortsatte jobba lite. Jag lade mig i sängen och vaknade tre timmar senare, klockan halv sex. Med tio gånger mer huvudvärk än jag hade när jag somnade. En liten skitdag helt enkelt.

Men jag har det inte på långa vägar så illa ställt som syster. Hon har fått körtelfeber. Och vårt flyg till Rhodos går på söndag eftermiddag. Läkaren har sagt att hon inte ska ge upp hoppet. Men vi vet inte förrän till helgen om vi kan åka eller inte. Jag är i valet och kvalet att åka själv om det blir så att hon inte kan följa med. Jag behöver komma bort från den här staden. Men jag vill att syster ska åka med! Men än lever hoppet. Krya kära syster, krya!

1 kommentar:

Freja sa...

enej nej nej not again!!! Åh vilken skitdag! Kan jag pigga på något sätt? Du vet att du är bäst i alla fall!! Hoppas det ordnar sig med resan!

Besökare