16.7.08

Recension av onsdagen

Tja, den här dagen blev inte så tokig som befarat. Jag åkte hem till mor och far och där hände massor av saker som gjorde mig glad.

Först en uppfriskande promenad med mamma. Det gick i maklig takt, då jag fick stanna var femte meter och snyta mig. Men kära mor, hon stod trofast kvar och väntade, med händerna hårt lindade runt sina stavar.

Sedan, när promenaden var avklarad, hamnade jag i ett nästintill lyriskt tillstånd. Detta skedde då jag fick kännedom om middagen som serverades för dagen. Raggmunk med fläsk och lingon! Hur gourmét är inte det liksom? Oj oj oj oj, säger jag bara. Sjukt gott alltså.

Därefter tog jag och mamma en kaffetår (syster K får jag tantpoäng nu?), medans pappa fortsatte bygga på sitt husprojekt för året - verandan. Nu skulle man, i denna familjeklyschiga text, nästan kunna tro att mamma och jag under kaffetåren även löste korsord. Men så var det inte. Nej minsann, vi spelade tärningsplump och ett parti Yatzy i stället. Idag var en sån dag då det var bra med semester.

Inga kommentarer:

Besökare