29.7.08

En ny dag

Den här dagen har varit betydligt bättre. Regnet som jag vaknade till i morse, var riktigt uppfriskande!

Har varit hemma hos kära mormor och druckit kaffe. Självklart ingick en aprikosgiffel, för "inte kan man väl dricka en kaffetår utan något smarrigt till". Det är bara att tacka och ta emot. Som ni förstår, beställde jag klänningen i två storlekar större. Kalaset att skicka tillbaka den, gick på sjuttio kronor. Den blir bara billigare, och billigare, den där klänningen.

Nu är jag hos syster. Hon mår bättre. Det blev ännu en tur till läkaren i morse, då hon var riktigt risig. Nu fick hon äntligen lite medicin utskriven.

Syster: "Jag känner mig så jävla blek. Men det tar jag igen när vi åker till Rhodos på söndag"
Jag: "Ja, jag tycker nog allt att vi ska åka dit".
Syster: "Det tycker jag med".
Jag: "Men ska vi bestämma att vi åker dit?"
Syster: "Ja, jag tycker allt det".

Så nu har vi talat om för körtelfebern att det är bäst att den passar sig. För visst ska vi till Rhodos på söndag.

Ikväll blir det Batman-filmen på bio. Tyckte att min darling förtjänade det, efter allt otyg jag tvingade iväg honom på igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte var du handlat din klänning men normalt är det alltid frakfritt att returnera och byta storlekar. Allt i enlighet med distansköpslagen.

Maria sa...

Aha! Det låter ju bra, jag måste läsa på mer. Men det jag betalade sjuttio kronor för, var själva portot att sända tillbaka klänningen till Asos. Jag valde att packa in den ordentligt, för att klänningen inte skulle skadas, så det var säkert därför det blev ganska dyrt. Men tack för tipset!

Besökare