15.7.08

Dofter i mitt badrumsskåp


Jag älskar verkligen dofter. Dofter som får mig att minnas kvällen jag träffade min sambo, en specifik arbetsdag för flera år sedan, en utlandssemester, en resa med tjejgänget eller en julafton med familjen. För att inte tala om en känsla som de framkallar. Kärleksrus, tårar, glädje och vemod. Här är dofterna som är samlade i mitt badrumsskåp.

1. Elizabeth Arden Provocative Woman
En doft som hängt med i många år och som jag fastnade för direkt. Bar den då jag träffade min darling. Men han gillar den faktiskt inte! Haha. Det verkade som det gick bra ändå...

2. Stella McCartney In Two
En doft som sticker ut i doftmönstret. Fick den av min darling förra sommaren, när han varit utomlands. Den får mig verkligen att tänka på kärlek. Jag känner mig framgångsrik i den också.

3. Yves Saint Laurent Cinema
En väldigt kvinnlig och elegant doft. Även denna fick jag av min käresta. Han har, som ni märker, köpt de flesta av mina parfymer. Kanske för att han inte gillade den jag hade när vi träffades? :-) En riktig exklusiv kvällsdoft. Dessutom har jag fått extremt många komplimanger från det manliga könet, då jag burit denna.

4. Bvlgari Notte
Den här godingen fick jag av min familj när jag fyllde 21, och det är en riktig klassiker. Dagsparfym av lättare slag. Bvlgari är duktiga på dofter.

5. Vera Wang Princess
Det senaste tillskottet i doftgarderoben. Min far är oerhört kräsen när det gäller parfym, men den här älskar til och med han! En julklapp från - gissa vem? Den ursöta förpackningen, är fin bara att titta på och doftar underbart kolasött.

6. Moschino Cheap & Chic
Ganska tung och speciell, men väldigt god doft, som jag fick av mamma när hon varit på en av sina tjänsteresor någonstans på jordklotet. Kvällsparfym definitivt! Moschino gör dessutom härliga förpackningar i fina, starka färger.

7. Calvin Klein Euphoria
Jaha, ännu en julklapp - dags att variera sig darling? Gott luktar den i alla fall. Tänker alltid på när jag började jobba helg i butiken jag arbetar nu. Tjejen jag jobbade med då, hade också den parfymen.

Jag har glömt denna doft. Vi har varsin som vi köpte i tvåpack. På sidan av flaskorna är det magneter så att de båda flaskorna kan sitta ihop. Som ett kärlekspar som vi liksom. Fyndigt och romantiskt va? Precis vår stil...

Inga kommentarer:

Besökare