9.2.10

Fundering

När man var liten fick man höra att vuxna inte talade om för varandra vilket parti de röstade på. Att det var varje persons ensak.

Jag har insett när jag, vitt och brett argumenterar mina politiska åsikter, att folk skruvar sig lite obekvämt på sina stolar. Om det är för att de tycker att ämnet är allmänt ointressant, för att de inte delar mina åsikter, eller för att de helt enkelt tycker att det är fel att göra det, vet jag inte riktigt.

Noterar följande på Facebook. Gruppen "Go Mona Sahlin" har i skrivande stund 949 medlemmar. "Mona Sahlin som statsminister - Nej tack!" har 21 322 medlemmar.

Fredrik Reinfeldts moståndarsida har 39 fans, medan ja-sidan är 30 st. Däremot fancluben med namnet "Johan Fredrik Reinfeldt" har 2 293 medlemmar.

Det verkar onekligen som att folk engagerar sig mest i att ogilla Mona Sahlin.

Inga kommentarer:

Besökare