14.2.10

Idéspruta

Efter två dagar med fokus på inredning, är jag nu laddad till tänderna med husprojekt och ungefär en miljon idéer som snurrar i skallen. När snön har lämnat backen (vilket känns som en evighet) är det dags att påbörja utbyggnaden av vårt hem. Innan dess, finns det väldigt många beslut som bör vara fattade. Just nu funderar vi på vilken fasad vi vill ha på huset, vilket tak som passar till det och hur/vart vi ska placera den trappa som vi måste integrera någonstans i huset. Träffade min vän och tillika arkitekt igår och sov över hos henne, så i morse satt vi och diskuterade olika lösningar.

Där emellan dribblar jag iväg som en dopad fotbollssforward, på extremt många sidospår. Min kära far och mor håller också på med stora projekt så jag är ju väldigt sugen på att hjälpa dem också! Nu har jag suttit och laddat hem massa bilder på prylar som kan ge en röd tråd i deras tankar. Vi får väl se om det faller dem i smaken eller inte. Hur som helst är det bara förslag. Idag var vi även och hämtade en gungstol som vi fått och har tänkt fräscha till, samt ett köksbord med stolar som vi också ska göra som nya. Kreativ hjärna var det här! Helst hade jag velat ta semester en vecka och bara jobba med alla idéer...






Färg, färg, färg!

Inga kommentarer:

Besökare