2.2.10

Scrub

7 day scrub, Clinique

Var ett tag sedan jag skrev om skönhet här på bloggen, men i morse när jag duschade, slog det mig att jag måste tipsa er om den här produkten.

Jag har inte så värst ont av att vara svenskt vinterblek, utan kan tvärtom tycka att det är fint. Hellre ett fräscht och blekt ansikte än ett solariumsolat fejs. Däremot tycker jag det är trist att känna sig glåmig. En skrubb i ansiktet gör susen och min absoluta favorit som jag varmt kan rekommendera är Clinique 7 day scrub.

För att vara en skrubb tycker jag den känns väldigt fuktgivande och ansiktet blir verkligen babylent efteråt. Vissa ansiktsscrubs ger så stramt ansikte att man knappt kan stå kvar i duschen efterå, utan vill gå direkt ut och smörja sig, för att ansiktet känns så torrt, men den här ger en fuktgivande känsla.

Det sämsta med Clinique är att det kostar en spottstyver i USA [jag betalade 16 USD, alltså en dryg hundring], medans märket kostar det dubbla här hemma. Men eftersom den är dryg [jag har inte gjort åt hälften av den jag köpte på semestern i november] så är det väl värt pengarna.

Inga kommentarer:

Besökare