28.6.09

Helgen i bilder

Den här helgen har varit snudd på overkligt underbar. Det känns absurt att gå till ett arbete i en klädaffär i ett köpcentrum i morgon, med tanke på hur vackert det är nu! Sol och dryga tjugofem grader, god mat, gott vin, glass och grillat. Här kommer min helg i bilder!



Direkt efter avslutat arbetspass i fredags, satte jag mig i Gula Faran för färd mot Trollhättan, för att hälsa på älsklingsmoster och hennes sambo. Snacka om att jag blev väl omhändertagen! Fick en iskall GT och sedan fantastiskt god mat! Förrätt med ruccola, avokado, olivolja, nektariner (inte i min eftersom jag är allergisk) med räkor som var frästa i färsk ingefära, chili och vitlök. Till detta ett makalöst gott vitt vin. Varmrätten bestod av grillad kyckling och en fräsh sallad på mango, gurka och avokado. Ett ännu godare rödvin till det. Även ner lite konjak till kaffet slank ner!


Det ska erkännas att jag var aningen seg på lördagen, men framåt lunch åkte vi ut till Vänersnäs och solade, dock blev det inget dopp, det var alldeles för kallt i vattnet!


Jag skrattade åt Berra som valde att tillbringa denna dag på IKEA (han är ingen solfanatiker), så när jag kom hem hade han fixat en massa bra saker till hemmet!


Köpte även en ny bikini från Pieces i fredags, som invigdes denna dag. Tog sedan en sväng ut till Överby och provade lite klänningar för ett eventuellt köp till bröllopet vi ska gå på i slutet på augusti, men inget kändes helt hundra, så det enda jag kom hem med var nytt schampo från Lanza.



På vägen hem kunde jag inte motstå frestelsen att stanna till mitt ute i ödemarken och bara insupa dofterna av den stekheta skogsmiljön och ännu en gång konstatera att Sverige är ett helt underbart land!


När jag kom hem svirades det om för rosé i stan. Den här supersnygga klänningen hade bästa moster köpt på sin senaste Kina-resa. Tack igen - jag älskar den verkligen! Att den dessutom är 80% siden och inte 100% svettig polyester är en annan fördel. Senare på natten, kom vi hem samtidigt som grannarna så vi följde med dem in och drack bubbel och Singha till klockan blev alldeles för mycket och det var ljust ute.

Vaknade sent och fick äntligen tummen ur att klippa gräset. Sedan åkte vi till Berras föräldrar som åker hem til hemlandet i morgon och är borta i en dryg månad. Solade och läste skvallertidningar och fick sedan grymt god mat. Grillat och svärmors goda tsatziki och auberginesalsa. Jag måste se till att göra en sådan själv någon gång i sommar. Satt ute och läste i solen och sedan tog vi en sväng ner till sjön där det blev årets första bad!

Kallt i början, men ett skönt tillslut! Nu ska här ätas kvällsmat och laddas för jobb i morgon. Som sagt, det hade varit skönt att vara ledig lite till, men det går nog bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är välkommen igen, det vet du älsklingsMia!

Besökare