13.6.09

Lördag

Den här lördagen har av någon anledning känts som en söndag. Skönt att veta att det inte är så... Vi var uppe ganska tidigt och började städa vårt hem som hamnat i andra hand den här veckan... Sen stack vi till mina föräldrar för att hämta Gula Faran som stannade där över natten igår, eftersom jag drack vin igår.

Efter det hade Berra inget val - vi skulle till Gärdhems Secondhand, som dessutom hade halva priset på hela sortimentet. Och tro det eller ej - men det var Berra som gick i bräschen för våra inköp! Vi hann inte mer än innan för dörrarna innan han fann två gamla glasflaskor som var Boråsstämplade. Vi fick dem bägge för 25 kronor och de kommer bli snygga, antingen på trappen utanför eller som stilleben på något annat ställe i huset.





Nästa fynd, som också kommer att bli ett fint stilleben är den här underbara syma
skinen från Husqvarna som vi hittade! Dryga 35 kronor fick vi pröjsa. Jag har letat efter orange stearinljus ett tag (okej jag har inte ansträngt mig men där jag spontankollat har det inte funnits några) men vi hittade ett gäng hemmastöpta för 2,50:- paret. Så nu ska vi bara skaffa orange kakel till köket så blir det perfa!








Inga kommentarer:

Besökare