10.6.09

♥ LILLASYSTER ♥

Idag var det så dags för min lillasyster att gå på studentbal. Vädermässigt får man nog leta efter sämre dagar än denna, men humöret var i alla fall på topp!

Min syster är en riktig fotbollstjej och för mig var det här så sjukt konstigt, men roligt att få se min sportiga lillasyster förvandlas till en liten prinsessa. Jag vet att det är särskilt att vara storasyster och att man alltid favoriserar sina syskon, men hon var så vacker! Bilden här nedan illustrerar hennes vardagliga stil - nu kanske ni förstår kontrasten...


Hon sa innan idag: Jag har verkligen en bra familj! Moster som är mönsterkonstruktör och har arbetat i textilbranschen i 20 år, syr klänningen. Våran andra systers kompis är frisör och fixar håret. Du har en jobbarkompis som är makeupartist och din sambo fixar fin bil. Perfekt!

Dagen startade alltså hos mellansystern, dit frisören kom och fixade hennes hår.


Finfina lockar!





Och så här såg det ut bakifrån


Vi hann med lite lunch innan det var dags för nästa stopp - på mitt jobb. Karin och Tiina jämförde sina sminkväskor. Lite skillnad om man säger så!


Frillan gjordes i ett kök, och make på ett kontor =) I brist på skynke, fick vi fram en gammal sjal.


Klänningen (och örhängen!!!) är på. Lite skillnad mot förmiddagens look...



Världens sötaste, vackraste och underbaraste Karin!



...som har blivit så stor! Hallå, det känns som igår när jag och mellansyster körde runt henne i våra dockvagnar!


Sötast.



Den trogna baldejten
Nils (de sällskapade till balen i nian också) och Karin.

Lite flum blandat med nervositet i bilen - en Dodge Challenger. Karin suckade och himlade med ögonen, medan Nils grymtade nöjt när chaffissen varvade upp denna unika bil med megamotor, så att folk fick hjärtinfarkt på trottoarerna.


Mera Nils!

Ösregn, ösregn, ösregn. Det gjorde faktiskt ont i hjärtat när regnet vägrade att sluta vräka ner över de uppklädda blivande studenterna. Och så fort de försvunnit in på Grand Hotel, slutade det att regna och solen tittade fram. Men allt som allt en helt underbar dag som Berra och jag avslutade med att åka med mellansyster och titta på en mysig lägenhet. Nu håller vi tummarna för att hon och hennes sambo får den!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Mian för dokumentationen av denna dag! Kramar från heltidsarbetande mamma (som bara fick mörka bilder pga nedhukade svarta paraplyer utanför Grand).

Frida sa...

hej!!! Oj, vilken förvandling! Vad vacker din syster är!!
åller oxå med om att hon har blivit stor!
Minns när vi alla var små och ni var och häksade på oss ute i Annelund. Det var ett antl år sedan!! hihi

karin. sa...

åh, syrran! du är ju alldeles för underbar! tack :) (men jag saknade blondinbella-bilden..!)

Maria sa...

Mamma: ja det var nog tur att vi fick lite bilder hemma!

Frida: Ja hon är så fin! Och tiden går väldigt fort...

Karin: BB-bilden kommer, jag håller lite på den bara... =)

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Du och Karin är ju såå lika!
Kram Therese

Besökare