24.1.09

397,50:- är väl inte shopping?


Som jag skrev häromdagen, skulle jag inte shoppa något idag. Bara sitta på hotellet och läsa böcker och lösa korsord. Men det gick ju inte. Min runda på stan resulterade i shopping till ett värde av 397,50;-. Men det räknas väl knappt va?
För att hindra mig själv från mer handlande idag/i morgon, sitter jag nu och spanar in utbudet av secondhand-shopping i Malmö, dit vi ska om fyra veckor. Jag är nämligen så sanslöst sugen på att shoppa fina saker på second hand. Och det verkar som att utbudet är ganska stort! Jag brukar inte ha ont av att gå på stan ensam, men just idag var jag sugen på att spana inredning och som sagt secondhand. Och inredning är inte lika kul att kolla in utan darling, medans second hand inte är samma sak utan min J. Jag får helt enkelt ge mig till tåls några veckor till...

Idag köpte jag en oversize t-shirt och ett par orange leggings på H&M. Ett halsband och en present på Antikt Gammalt & Nytt (där jag kunde spenderat en hel dag utan problem), samt schampo. (Mitt favoritschampo från Lanza har varit slut i tre veckor och jag har varit för snål för att köpa nytt. Vilket resulterat i att min hårfärg försvunnit när jag istället använt billigt skitschampo från Loreal. Inte så smart). Ikväll ska vi äta gott, men jag måste hinna se Körslaget, annars kommer jag få abstinens!

Inga kommentarer:

Besökare