15.1.09

Ett litet sminktips

Den senaste tiden har jag shoppat loss på väldigt mycket smink. Jag är en periodare när det gäller det mesta och i slutet av förra året körde jag järnet på att få till den snyggaste ögonmaken. Om man får skryta lite så var det många som kommenterade hur fint sminkad jag ofta var.

Jag tycker det är skitkul att leka med färger! "En del målar tavlor, jag gillar att måla på mig själv", sa jag till min sambo som började skratta rejält åt mitt uttalande. Men i mina ögon är en duktig makeupartist en riktig konstnär! Nu är jag ju inte på långa vägar någon sådan, men man kanske kan kalla mig "hobbymålare" i alla fall...?

Tyvärr har jag ju som bekant dragits med ögonproblem de senaste två månaderna. Detta har gjort att jag fått avstå från för mycket make då jag märker att ögonen självklart blir ännu mer irriterade av detta. Idag ringde en ögonläkare från en privatklinik, dit jag fått remiss från min optiker, så jag ska komma på undersökning om två veckor. Det ska bli skönt. Jag blir ju trots allt orolig för att det är någon infektion som kan skada min syn.

Hur som haver, vad jag efter en lång utläggning ville komma fram till, var dessa två bilder. Jag läser en del sminkbloggar, som bjuder på mycket inspiration och hos Linslusen hittade jag detta bra tips. Nämligen att sätta en tejpbit från yttreögonvrån för att få till det som kallas "yttre V-et". Det är ibland lite lurigt att få detta exakt likadant på båda ögon - nu har jag och ni som läser ett bra tips!


Inga kommentarer:

Besökare