3.1.09

Året som gått - 2008



2008 var året då min kära syster Elin fyllde 20 år och hon flyttade hemifrån.

Och min lilla lillasyster Karin blev myndig! Hon tog även körkort senare på året!

De "vippiga" kjolarna blev mina favoriter (och det blev alldeles för många i garderoben).

Jag envisades med mina jeans med hög midja...


...och jag fyndade en päls på mitt älskade Gärdhem. Tack vare detta fick jag smeknamnet "Reven" av min sambos stockholmare till arbetskamrat.

Det här stället var, precis som 2007, mitt andra hem. Och den hysteriskt gula färgen var oerhört populär under våren och sommaren.

Detta år konstaterade min man att en ICA Självscanningsbag var en oumbärlig resväska - även när man skulle bo på hotell...

Vi var på Cabaret Lorensberg och den här söta Borås-tjejen var vår servitris för kvällen.

Freja var årets största kämpe, hjärtfel, tarmvred och tumörer, var några av de tuffa ting hon fick utstå. Men i skrivande stund är hon en glad tjej på sex kilo som fått fira in det nya året! Här är hon ännu så liten!

Jag fick mata henne...

...och bara stå och le åt denna underbara lilla varelse.

Jag älskar den här lilla damen så att det gör ont i hjärtat! Och jag älskar hennes mamma, min underbara vän J, lika mycket. Ni är bäst och jag vill aldrig vara utan er!

Min grymma morbror tog över en bilfirma och en ny man kom in i mitt liv - Gula Faran. Han är min ögonsten och livet har blivit så mycket enklare tack vare honom. Mina dyra och heliga löften om att han skulle tvättas minst en gång i veckan, har dessvärre inte infriats...

Vero Moda-butiken i Varberg byggdes om - och vart var flugan om inte mitt i skiten - klart jag ville vara med och jobba när vi hade nyöppning. Vilken rolig dag det var!

Världens bästa mamma och pappa som jag älskar mest av allt, firade Silverbröllop! Ni är helt fantastiska, det vet ni va?

4 juni firades denna dag och det var en helt underbar försommarkväll som jag aldrig kommer glömma.

Tjejerna på Modette var på besök i Varbergsbutiken - och jag kunde självklart inte hålla mig därifrån...

Midsommar bjöd på klassiskt av/på-väder med både sol och regn....

...och även fast vi fick söka skydd under en stor presenning...

...så var vi lika glada för det!

Många varma och lediga sommardagar innan semestern...

...tillbringades hos mormor...

...och i hennes trädgård, tog jag många fina sommarfoton. De är härliga att se på såhär i den iskalla vintern!
Huset ja... Detta evighetslånga projekt... Det känns skönt att se att tiden med heltäckningsmattor och gräsliga tapeter...

...samt långt ifrån färdiga badrum, trots allt ligger bakom oss i tiden. Snart, snart, snart ska vi flytta. Men fråga mig inte om datum - det vågar jag inte svara på...

Freja kämpade på och jag hälsade på när jag kunde. Här bollade jag henne på sjukhuset.

Och hon var ett alldeles underbart sött Sverige-fan då vi hejade fram vårt land i fotbolls-EM.

Sommaren bjöd på fantastiskt väder, och det blev många frukostar på balkongen. Lägenheten lämnade vi sista augusti. Hoppas att nästa sommar blir lika fin och att vi får njuta av den i vårt hus.

Vi drog iväg på en minst sagt spontan tältsemester. Det var dåligt med lediga platser så vi fick bo i campingägarnas trädgård...

Vi hade även dåligt med tält men med Hannahs pappas firmabil, ordnade hon så att alla fick någonstans att sova.

Äkta campingsemester...

...med mycket spex...

...och väldigt mycket glada...

...skratt och leenden!

Gula Faran och jag hälsade på moster med sambo i Trollhättan och fotade broöppningen som äkta turister.


Syster fick körtelfeber och kunde inte åka med på den, sedan länge inplanerade Rhodos-resan...

...men kära mamma övertalade mig att åka själv och det var så underbart skönt. Sol, bad, skugga, massor av bra böcker och kall öl. Precis vad jag behövde. 2008 var även året då jag för första gången i mitt liv hade en fyra veckor lång semester. Och plötsligt förstod jag varför alla tycker att det är så skönt med semester.

På min födelsedag fick jag en alldeles underbar present. Freja fick flytta hem till huset med sina föräldrar! Väl hemma från Rhodos hälsade jag på dem.

Två kompisar fyllde 30 år och firade detta med en rosa och turkos fest. Jag svimmade av när darling kom hem fem minuter innan vi skulle åka, med rosa spandexleggings. Men han gjorde succé - hela festen var en succé faktiskt.

Samma dag skulle jag ha sprungit Midnattsloppet, men ville inte missa ovan nämnda fest - därför ordnades Ramnaloppet, som jag lyckades ta mig igenom, trots usla förberedelser.

Jag lämnade blondinträsket och återgick till att bli brunett.

Och jag irriterades över medias hysteriska rapportering av Finanskrisen.

Nyår firades hos vänner och vi hade så himla roligt!

4 kommentarer:

Freja sa...

åhh shit vilket år du haft! Jag kan inte riktigt säga om jag tyckte om året som varit... Oerhört mycket tårar men samtidigt många skratt. Puss världens bästa maria!

Maria sa...

Det är det som är det sjuka - jag tyckte verkligen att 2008 var ett pissår! men sen när jag kollade igenom lite kort ser man ju att det har varit en del kul saker ändå... puss

Anonym sa...

Härliga Mia! Tack för att vi fått ta del av ditt 2008, mycket arbete (hm) men också glädje. Jag avundas dig din ambition när det gäller att träna, där ligger man i lä. Jag önskar dig och Sambon ett gott 2009! Kramar från mamma

jess sa...

Gud va roligt att läsa!!! :)
Gott nytt och god fortsättning!!
KRAM ♥

Besökare