3.1.09

Ledig, ledig, ledig!


Min darling och jag på tidernas roligaste nyårfirande

Jag har sovit i femton timmar. Igår gick min kropp på någon slags autopilot. Det är lite läskigt, för jag minns knappt ingenting från gårdagens arbete. Bara att jag grottade inne på lagret och framför datorn med inventeringslistorna. Och att jag höll på att somna när jag satt och scrollade bland alla hundratals artiklar.

"Om du somnar klockan sju ikväll igen, får du gå till doktorn och kolla vad det är för fel på dig", skrattade min sambo precis.

Som väl var, var min chef var smart nog att inse att jag behövde lite extra ledigt. Så nu ska jag vara ledig i fyra långa dagar. Jag slår vad om att de långlediga svenskarna nu sitter med ångest över att det "bara" är fyra dagar kvar och att de "snart ska börja jobba". Snacka om att man har lite olika perspektiv på saker och ting. För mig känns detta som sommarlov!

Inga kommentarer:

Besökare