21.1.09

Rosetten och jag

Så var det äntligen gjort! Jag är så glad och så oerhört nöjd! Det blev ännu bättre än jag trodde. Och det gjorde betydligt mer ont än jag trodde... Efter typ tre minuter trodde jag att jag skulle svimma! Men sen gick det bara bra. En och en halv timma bara flög iväg och resultatet är helt fantastiskt fint tycker jag.

Alex var så duktig, jag visade honom ett par bilder på nätet och sedan började han måla upp efter mina önskemål. Han förstod precis hur jag ville ha det.

Här är ritningen och konturmålningen...


...som han klistrade på innan vi körde igång. Det var inte förrän jag hörde ljudet av nålen som jag började känna mig nervös. Och det var inte direkt behagligt i början, men efter en stund höll jag nästan på att somna...



Såhär himla fin blev den! Det känns helt rätt och jag ångrar mig inte en enda sekund. Dessutom tyckte jag att han var så omtänksam och var noga med att jag skulle säga till om jag behövde pausa. När jag sa efter den första pausen "Ok, nu kör vi igen", hämtade han en coca cola och sa att vi nog skulle vänta lite till för han tyckte inte jag såg helt okej ut. Vilket han hade rätt i... Dessutom berättade han att han inte tatuerar någon under 18 år även fast de har målsmans tillåtelse. "Det finns de tatuerare som bara vill tjäna pengar, men jag vill inte göra något som jag vet att folk kommer att ångra. Jag tycker det är bra att man väntar till 25-årsåldern innan man gör en tatuering", sa han till mig.

Plasten sitter på här och den ser lite rödare ut än i verkligheten. Jag rekommenderar absolut att tatuera sig hos Alex på U-port Tatto i Ulricehamn, om man är sugen på att gadda sig. Jag är supernöjd!

1 kommentar:

Anonym sa...

det blev precis så underbar som jag trodde den skulle vara..nu är du en paketlösning... söt sådan=)

ps.. fattar inte hur man väljer för att signa vad man skrivit... men du fattar att det är J va?=))

Besökare