21.1.09

Papphammar i farten igen

För ett tag sedan hade jag en del egenproducerade blunders berätta om. Och eftersom det nu har gått två månader sedan dess, tror jag bestämt att jag har en hel del nytt material att glädja er med. Papphammar har varit i farten igen. Och självklart bjuder jag gärna på ett skratt om jag kan. Här är några av de senaste dumheterna:

  • "Måste du ha tänt i taket, det blir ju så himla ljust då", sa jag irriterat till min darling när jag kom in i vardagsrummet. Han tittade på mig. Sedan tittade han på golvlampan i hörnet, sedan på lampan i taket och sedan på mig. Lampan i taket var så släckt den kunde vara. Det var bara golvlampan i hörnet som var tänd...
  • Jag satt på jobbet med en pappersmugg med Cola i. Skulle luta mig åt sidan på stolen för att kolla vad klockan var. Jag lutar mig lite för mycket, tappar balansen och det flyger Cola light i hela fikarummet. Resterande innehåll med mugg ställer jag på bordet. Torkar upp och lutar mig över nya numret av Amelia. Stöter till muggen och spiller ut det som är kvar över hela tidningen.
  • Igår skulle jag köpa en helt vanlig penna i bokaffären, då jag var på stan och var i behov av en. Köpte även lite andra grejer. Tyckte att det blev så himla dyrt... Kollar kvittot och det visar sig att pennan jag lyckats köpa kostade 69 spänn! Fattar ni, sjuttio spänn för en helt vanlig penna som jag garanterat kommer ha slarvat bort innan den här veckan är slut.
  • På annandag jul har våra chefer traditionen att bjuda på korv med bröd, då det ofta är så mycket att göra att man inte hinner ta annat än en femminuters rast då och då. Ketchupen som inhandlats är en sådan variant som står "upp och ner på". Jag ska ta ketchup på min korv efter två andra arbetskamrater som redan sitter och äter. Och lyckas trycka så hårt att en meterlång stråle träffar hela mig, min tunika, stolen jag sitter på och golvet. Den stackars korven är fortfarande ketchuplös. Detta sker sammanlagt fyra gånger hur hårt jag än anstränger mig för att göra proceduren försiktigt. Alla andra löser detta utan kladd. Vad är problemet med mig liksom?
  • Jag är hemma hos mina föräldrar och har duschat med mina skrubbvantar som är blöta. Då jag inte hade medhavd handduk utan hade lånat där, blir jag fundersam över vad jag ska lägga dessa vantar i. "Hm, om jag inte har en handduk får jag ju ta något som motsvarar det..." Jag går ut i köket och lindar en meter hushållspapper runt vantarna...vilket resulterar i att pappret suger upp allt vatten på en sekund...inte bra. Jag går till min syster och ser fundersam ut. "Men herregud Mia. EN PLASTPÅSE KANSKE?????". Ja just det...
  • Två gånger den här veckan har jag snott en ren t-shirt från min darling efter duschen på kvällen. Båda gånger har jag lyckats kleta ner dem med tandkräm då jag borstat tänderna en minut senare. Jag ska nog inte sno några t-shirtar från honom mer...

1 kommentar:

karin. sa...

hahaha! jag väntade minsann på att vant-händelsen skulle dyka upp ;)

Besökare