9.4.09

Högt betyg



Efter dagens fika blev det en sväng på stan. Närmast låg Åhléns, en kedja vars modeutbud sällan imponerar på mig (bortsett från Åhléns City i Sthlm och Gbg då, men det är ju en helt annan sak). Idag var jag dock oerhört imponerad!

Dessvärre har hemsidan inte så många aktuella styles, och många av de fina saker jag hittade, fanns inte med där. De här två pjäserna fanns dock med. Den rutiga fanns även i svartvitt och gjorde sig betydligt bättre i verkligheten än på bild. Nedersta är en kopia - långt ifrån den enda som går att hitta - av den omskrivna Miu Miu-kjolen, men fortfarande lika snygg trots att det är över ett år sedan den var som hetast.

I övrigt kan sägas att Åhléns nog varit lite väl bra på att kopiera andra kedjors plagg, då många saker var farligt lika konkurrenternas. Jag är absolut för att man ska få inspireras av andra märken, men min åsikt är att det inte får bli mer än ett par styles. Annars, högt betyg för Åhléns vårmode!

Inga kommentarer:

Besökare