13.4.09

Övning ger färdighet

I tre dagar har jag letat som en tok efter min lilla manick som hjälper mig att stämma min gitarr. Jag VET att jag har sett den någonstans bland alla våra lådor i källaren. Säg mig, varför hittar man alltid saker när man inte letar efter dem och sen när man väl letar efter dem, ja då hittar man dem inte?

Hur som helst var syrrans kille dagens ängel och stämde gitarren åt mig. Nu har mannen tvingats lyssna på mitt mycket ringrostiga gitarrplingande. Tror bestämt att jag måste öva en hel del för att komma upp i min gamla gitarrspelar-form. Så det är lika bra att han vänjer sig. Det här är bara början.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hejja dig Mia! =)
Jag köpte en bra Gitarrbok med lätta, ganska roliga låtar på Musiklagret.. 100 enkla låtar eller nåt hett den.. Lycka till med spelandet! =)

Maria sa...

Tack för tipset! Är helt överlycklig över att ha upptäckt att Coldplays alla låtar inte alls är svåra att spela! Måste köpa lite nya plektrum också...

Besökare