8.4.09

Pinsam farmor och spill på kjolen



Den här veckan har vi haft riktigt mycket att göra på jobbet, sålt som bara den. Här snackar vi bra index... Nu får folk se till att handla minst lika mycket i påskhelgen!

Hos oss är det påsklov nu och vi har sålt skinnjackor som smör till alla lovfirande tonårstjejer. Igår kom det in en farmor med sina två barnbarn och blev ettusenåttahundra kronor fattigare då de fick varsin skinnpaj. Tjejerna var typiska trumpna och blonderade tonåringar och när gamla farmor försökte pruta eller åtminstone få en sjal på köpet, demonstrerade bägge två ilsket och med armarna i kors och himlande ögon att "farmor var bara sååååååå pinsam". Hur som helst - något avdrag på priset blev det inte och heller ingen sjal, men jag rotade fram lite överblivna grejer från goodiebags bla schampo. Jag tar ut en packe om fem och upptäcker att en av flaskorna har läckt och innehållet far ut över HELA min beige kjol. Så gick det med det, men farmor och barnbarnen blev nöjda tillslut i alla fall. Allt för mina älskade kunder minsann.

Slängde på mig en jeanskjol istället. Till den har jag vitt linne och svart spetslinne från Only, koftan från Organic som jag skrev om häromdagen och leggings från Pieces. Skorna har ni ju sett rätt många gånger nu... För övrigt ett av mina absolut bästa skoköp (det är långtifrån alla som är ska ni veta...).

Inga kommentarer:

Besökare