29.4.09

Ur en tonårings dagbok


De säger ju att bloggen är som en dagbok. Inte riktigt kanske, men jag bjuder ju på ganska mycket här i bloggen, så kanske är den just det. Om inte annat är det fantastiskt roligt att gå tillbaka och läsa gamla inlägg om händelser man glömt och bilder man inte sett på länge. Det framkallar mycket minnen!

Igår var jag nere i källaren och röjde efter lite saker i våra flyttlådor. Då hittade jag den här gamla dagboken som jag skrev i när jag var fjorton år. Det var så kul att läsa! Det är alltså elva år sedan, men jag märker att jag är mig lik, och verkade vara en ganska klok tonåring:

13 augusti, 1998
"...jag har tänkt mycket på hur mycket jag älskar min familj. Jag är en lyckligt lottad person. En familj som jag vet älskar mig: en stjärna i fotboll, duktig i skolan, ambitiös, skinn på näsan, vågar uppträda. Det absolut bästa är min FAMILJ!!!!"

Som pappa säkert tänker när han läser det här nu; "hennes självförtroende har det då aldrig varit något fel på". Haha, ja det får jag ju hålla med om.

Inga kommentarer:

Besökare