29.4.09

Pimpin' our bedroom


Såhär ser sovrummet ut, efter min Ikea-tripp igår. Det är rätt fascinerande hur mycket man kan göra med lite textil. Jag tror att Berra var lite nervös när han släppte iväg mig till det stora varuhuset, men det gick alldeles utomordentligt bra. Vi hade satt en budget, vilken jag höll. Jag var så hård mot mig själv minsann, rannsakade varje beslut och vägde fördelar mot nackdelar, vilket resulterade i att jag inte köpte något som vi inte hade planerat att köpa!


Påslakan och örngott är Beata Tistel, som dessvärre inte finns på hemsidan. De randiga och blommiga kuddarna är metervara, som jag sydde ihop till kuddfodral. Elisabeth är den randiga och Gunilla, den blommiga. Överkastet heter Forsytia och finns i flera färger. Svarta enfärgade kuddar, Granat.


Svårt att få till kort i mörkret, men såhär mysigt var det igår kväll med tända ljus.


Tavlorna jag målade för några år sedan åkte fram. Stenarna i form av hjärtan har jag köpt på Din Florist.


Hylla och korg från Ikea, blandade ljuslyktor och en buxbom som inte ska vara där men som fick ligga där så länge...

5 kommentarer:

karin. sa...

det blev riktigt snyggt! jag får komma ut och hälsa på någon dag, har inte sett hur det är nu när det är färdigt än ju :)

Johanna sa...

Vad fiiint det blev hjärtat=) kraaam

Freja sa...

fin fint!

Madleen sa...

så underbart härlig tapet ni valt till ert sovrum!! och hur lyckades du hitta matchande kuddar till?! Kul =) Kram

Maria sa...

Madleen: Tack kompis! :-) Det fanns som metervara på ikea av alla ställen. När jag tänker på det hade jag ju faktiskt riktig tur... Kram

Besökare