9.4.09

Skärtorsdag

Den här dagen har varit väldigt skön, fått en del gjort. Tandläkaren hittade inga hål och vi bestämde att senare i år byta ut min plasttand mot porslin. Måste bara ta tag i pappersarbetet med försäkringsbolaget innan detta kan ske. Uppdrag: dödtrist. Men måste göras...

Mormor blev överlycklig då jag kom på oväntat besök. Hon är så söt min mormor. Hennes absoluta favorit är Robert Wells. Han hade nyligen varit i stan och spelat på Folkan och självklart hade hon varit på plats. Idag frågade hon mig med glittrande entusiasm, om jag hade läst recensionen i tidningen. Vilket jag hade missat. Och jag kunde redan då ana att det varit god kritik, eftersom hon sträckte på halsen så förjordat mycket (som hon bara gör i sammanhang som innefattar "hennes Robban"). Sen försökte hon verka oberörd en stund och tillslut kunde hon inte hålla sig längre och sa:


"Ja jag var ju tvungen att spara den"
, varpå hon for ut ur köket för att hämta det prydligt förvarade urklippet.

Som ett stolt barn höll hon fram recensionen som hade fått fyra stjärnor och hon sa:

"Man kan nästan tro att det är jag som har skrivit den. Men sen har jag ju kommit på att de där reportrarna stannar ju inte hela kvällen. För då hade de ju minsann skrivit om (vem det nu var som hade uppträtt) också".

Det är underhållning på hög nivå att besöka min mormor. I alla fall om man känner henne väl...

Dessutom passade jag på att dammsuga bilen och var förbi Tage men det var som jag misstänkte, fullt i tvätthallen, så därför är Gula Faran fortfarande sketen på utsidan. Nästa vecka ska jag byta till sommardäck så jag får se till att tvätta (läs: få den tvättad) då.

Ikväll har jag städat lite, älsklingen har lagat kyckling med sallad och klyftpotatis, jag har målat naglarna och nu ser jag fram emot att ta det lugnt resten av kvällen. Första skärtorsdagen på länge som vi är hemma och inte på krogen. Skönt.

Inga kommentarer:

Besökare