19.4.09

Söndagsbitchen


Idag har jag varit på
extremt dåligt humör. Jag tycker verkligen synd om min käresta som har fått stå ut med mig och mitt gnäll hela dagen...

Men efter en långpromenad och ett besök hos en släkting, som innehöll glada barn och Elfsborgsmatch (skön vinst!) på tv, känner jag mig nu betydligt gladare. Bläddrade även igenom några exemplar av inredningstidningen Lantliv hemma hos dem, vilken överraskade mig positivt. Vi är långtifrån typerna som förespråkar lantstilen, så därför har jag alltid ratat den tidningen. Men den gav mycket inspiration och ingen har väl sagt att man måste köra lantligt rakt igenom? För övrigt är det inspiration bara att vistas hemma hos den här familjen, som har ett riktigt personligt och kreativt inrett hem.

Tack vare detta, fick jag ett ryck när vi kom hem och har nu målat om den lilla garderoben i hallen, som tidigare var grisrosa invändigt. Har bara målat med grundfärg än, därav det ojämna resultatet. Ska måla med lackfärg i morgon tänkte jag. Vi ska inreda garderoben med skoställ, hängare och någon hylla, då vi inte har plats för någon sådan förvaring i övriga hallen. Tror det kommer bli grymt bra. På tisdag (enligt hantverkaren, vilka man aldrig ska lita på när det gäller tidsbestämmelser) får vi vår efterlängtade bänkskiva. Ska bli väldigt skönt att kunna utnyttja köket fullt ut. Det är drygt att diska i duschen och dessutom utgör jag en livsfara för vår skjutbara duschvägg i glas, varje gång jag utför denna syssla.

4 kommentarer:

jess sa...

Det ser jättefint ut! En mini walk-in-closet :) Fina golv också, fanns de när ni flyttade in eller har ni lagt dem i efterhand?

Maria sa...

Tack! nej de fanns inte, vi trodde att vi skulle kunna måla golven som låg under heltäckningsmattan, men det var för mycket kvisthål i dem, så vi fick lägga in dessa. Sedan fick vi måla de tre gånger med vit färg. mycket jobb men väldigt bra resultat!

jess sa...

Får man fråga varifrån? Letar nya trägolv till nya lägenheten.. ;)

Maria sa...

vi köpte de på Holgers stugmaterial i Kråkered utanför Borås. Det är vanliga hyvlade, obehandlade furuplankor som finns i olika tjocklekar beroende på hur mkt du kan bygga uppåt. målas med vit oljefärg... z har massa info här nu jag hinner knappt med... flügger flurethan golvfärg heter färgen tydligen. var beredd på att dammsuga två gånger om dagen bara. våttorkar varannan dag. men det är det värt!

Besökare