21.4.09

Jag


Lovar du att vara ärlig? Jag kan inte ljuga

Du heter: Maria

Smeknamn: Mia, Mio, Mongo och Korven (kärestan) , Doris (arbetskamrater och familj) , Gudrun (mamma och pappa)

Låt som när du är ledsen sörjer till? Allt med Coldplay, men särskilt Fix You. Den enda musik som både kan trösta och även bättra på lyckan när allt redan känns bra. Utan dina andetag och 747 med Kent kvalar också in i den kategorin...

Beroende av: Glada och positiva människor, inspirerande mijöer, promenader, kärlek och närhet, min sambo, min familj och vänner, beröm, rosetter, gott rödvin och god mat.

Vad behöver du mest just nu: Något nytt att sätta tänderna i. Samt köra igång några kreativa projekt till hemmet. Men först får jag tålmodigt vänta på lönen, här ska inte nallas på några sparkonton...

Vad tror folk om dig? Glad, positiv (äckligt positiv enl vissa), ambitiös, kreativ, stark och sprallig. Jag hoppas och tror att de flesta människor faktiskt ser mig som den godhjärtade och omtänksamma människa jag är. Andra tycker att jag är en jävla bitch. Men det är något de har bestämt sig för från första stund och därför har de aldrig lärt känna den Maria jag faktiskt är. Synd för dem. Jag uppfattas nog rätt kaxig i vissa sammanhang och har ibland en förmåga att köra över folk, men jag ber alltid om ursäkt om jag kommer på mig själv med att ha gjort det. Sen tror de nog att jag är rätt knäpp och galen också...men det är jag kanske?

En annan sak jag tänker på mycket är att människor som har en annan stil än jag, eller kanske är tjugo år äldre än mig, ofta dömer mig pga mitt utseende i mitt arbete. De tror först inte att jag har förmågan att anpassa mig till deras behov, vad gäller kläder. Men efter en stund märker de förhoppningsvis att de hade fel.

Stämmer det? Ja, det stämmer. Förutom då de kunder som helt misstolkar min personlighet, bara för att jag råkar vara lite trendig.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag ändrar mitt utseende hela tiden, såsom hårfärg, klädstil, sminkning och frisyr. Sen får jag ofta komplimanger i mitt jobb för att jag är söt, trevlig och ger kunden det lilla extra. Av vänner får jag ofta höra att de uppskattar min ärlighet och att jag inte är konflikträdd.

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag kör en Fiat 500, haha. Nej men jag är stolt över mig själv som person så jag tänker nog inte att jag ska imponera. Har man god självkänsla och tycker om sig själv som man är, behöver man nog inte säga saker för att imponera på folk.

Hur imponerar man på dig? När en person gör saker för andra människor. Tex en tjej på mitt jobb som har fyra jobb utöver de hon har som säljare hos oss. Hon tar hand om handikappade i olika åldrar, lär barn att dansa och simma. Det är imponerande att orka ge så mycket till andra människor. Och sen imponeras jag av människor som vågar vara sårbara, misslyckas och inte skäms för att de kan göra fel.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, framförallt åt mig själv när jag i min ensamhet gör klantiga grejer. Vilket händer varje dag.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Det blir jättebra! Vad är adressen?"

Var bor du? I ett alldeles underbart hus som jag älskar.

Trivs du där: Om jag gör! Det kan du lita på...

Äger du några converse: Rosa, skotsrutiga och svarta All Star Light

Sprit, cider, vin eller öl: Ska jag rangordna?! :-) 1. Vin 2. Öl 3. Cider 4. Sprit

Vad har du för mobil: En helt jävla värdelös Sony Ericson som är min sämsta mobil någonsin och snarast måste bytas ut.

Nästa mål i ditt liv: Det håller jag för mig själv

Hur svarar du i mobilen: Beror på vem som ringer

Vem ringde du senast? Min söta arbetskamrat i Vero Moda-butiken i Partille.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon hade fått en cykel av sin snälla sambo

Antal timmar sömn inatt: 8 1/2

Sov du ensam: Nej

Brukar du komma i tid: Ja, i alla sammanhang utom när min sambo väntar på mig. Hm?

När mår du bra: När vi är hos min familj en fredagkväll och dricker vin, lyssnar på massor av bra musik, skrattar, kollar på teveprogram som vissa älskar och andra hatar, kollar på gamla kort från när vi var små, pratar om livet och har det allmänt underbart. När jag får umgås med en kär vän och sitta ner med en kaffe och prata om livet. Sen kan jag ju inte säga annat än att jag mår bra när jag ligger i en solstol i ett varmt land, med en öl och läser böcker. Överhuvud taget när jag ger mig själv tid och omtanke så mår jag bra.

När blev du fotad senast: Idag när jag fotade mig själv

Hur känner du dig nu: Trött men nöjd över att jag ska vara ledig i morgon och träffa en god vän som jag inte sett på ett tag.

Vanligaste färg på dina kläder: Vitt, grått, svart, grönt, lila och marinblått.

Vad tycker du om fötter: Att de är helt omöjliga att hålla mjuka. Femmans sandpapper och mina fötter är mycket lika varandra.

Vad saknar du: Jag tycker inte att jag saknar något alls. Jag har en fin sambo, en underbar familj och fantastiska vänner. Vad mer kan man begära? Och saknar jag något, är det inte materiella ting, utan då kan jag själv skapa det.

Favorit dryck på morgonen: Yogite och juice

När brukar du oftast gå och lägga dig: Allt mellan 22 och 02, beroende på när jag börjar jobba

Är du blyg? Nä, det vore väl synd att säga. "Du pratar med alla som om du känner dem", sa min kära pappa för ett tag sedan

Sysslar du med någon idrott: Löper och går på gym (eller betalar för ett kort iaf). Sen är jag riktigt sugen på att börja spela fotboll igen.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja. Men det var inget som "drabbade" mig.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ha sex, haha. Man vill ju veta hur det känns för dem också.

Är du nöjd med ditt liv: Absolut. Men det finns alltid en procent som man kan jobba med...

Vad är det värsta du vet? Avundsjuka. Varför ägna hela sitt liv åt att vara avundsjuk på andra istället för att göra något åt sitt eget liv?

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Idag kollade jag mitt konto och insåg att jag har spenderat 200 kronor sedan den 5 april. Mitt VISA-kort var alltså inte använt sedan den dagen. De andra tolv åren som jag förvaltat mina egna pengar har jag väl alltid sett till att det är minus på kontot dagen innan lön.

Vad längtar du till? Det håller jag också för mig själv...

Har du bra vänner och äkta vänskap? Åh ja, och jag älskar dem och uppskattar vår vänskap oändligt mycket.

Vad är det finaste du fått? Min familj, min käresta och mina vänner. Det upprepar sig i den här listan, men det kan inte sägas nog så många gånger... Ni är mitt allt!

Om fem månader: Den dagen tar jag då

Om ett år?: Hoppas jag att jag är närmre ett av mina personliga mål

Du samlar på: Minnen

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma och pappa, min Bundis, älskade Jossan och min darling

Har du strumpor på dig nu: Ja

Är det okej att gråta: Det är terapi

När grät du senast: Igår, när vi såg på Australia

Bär du glasögon eller linser: Glasögon

Har du piercing: Har, men den sitter inte i nu

Vill du gifta dig: Ja

Vill du ha barn: Ja

Är du bra på att laga mat: Jag är väl okej, men jag har en man som är ännu bättre så därför står han för matlagningen i vårt hem. Och övning ger ju som bekant färdighet så det är inte min starka sida.

Är du flygrädd: Nej

Hur vig är du: På en skala från 1-10. Minus 10. Skrattretande stel. Nästan så jag tror att det är något fel på mig

Vilken är din favoritglass: Magnum Strawberry

Tror du på ett liv efter döden: Ja

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja

Vilken ögonfärg har du: Grön

Röker du: Ytterst sällan, men ibland när jag blir onykter och inte vet bättre. Fast jag brukar sluta efter två bloss när jag kommer på hur äckligt det är...

Hur ofta tränar/motionerar du: Beror på vilken period jag är inne i. Antingen blir det mycket eller lite - svart eller vitt.

Vad är det viktigaste i livet?: Att älska sig själv som man är

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är välkommen mån Furuvi 17.45, tis o tors Gårdavallen 18.45 Far

Besökare