12.9.11

Enkla sätt att förändra ett rum

Numer har jag den stora ynnesten att få bo i ett hus, (vill dock understryka att det långtifrån alltid känns som något bra), men så har det självfallet inte alltid varit. Även jag har bott i flertalet hyresrätter och det är lätt att bli frustrerad över saker som man tyvärr inte har möjlighet att påverka, eller får ändra om, eftersom man själv inte äger bostaden. Ett sådant utrymme är ofta badrummet. Min syster suckade över just detta häromdagen. En golvmatta i en trist eller udda färg och 15x15 cm kakel på väggarna. I hennes fall är golvmattan rosa och några av kakelplattorna har en rosa liten triangel i ena hörnet. "Du får skita i det och lura bort blicken på annat!", utbrast jag.

Svart, i kombination med en stark kulör kommer göra underverk. Eftersom min systers badrum går i rosa har jag plockat fram saker i den färgskalan. Här är billiga, färgstarka och uppgiggande accessorarer som definitivt skulle förändra hennes badrum till det bättre!

1. Rosa ljus, 39 kr, Ilva
2. Pedalhink, 319 kr, Ilva
3. Svart ljus, 39 kr, Ilva
4. Tvålpump, 65 kr, Ilva
5. Randigt duschdraperi, 210 kr, Drytrend
6. Handduk, 60 kr H&M Home
7. Handduk, 60 kr, H&M Home
8. Förvaringsbox, 99 kr, Ilva
9. Badrumsmatta, 99 kr, H&M Home


Totalkostnad: 990 kronor

1 kommentar:

Josefine sa...

Du är så duktig !

Besökare