14.9.11

Metaller på ett bord som inte finns

Jag vet inte om det är Tom Dixon's förtjänst att metaller har letat sig tillbaka in i våra hem? Men solklart är att det var när jag såg hans lampor för något år sedan som jag själv sakta men säkert började tycka om tanken på att ta in just metaller i mitt hem. Därför kändes det solklart att ropa ja tack idag när min Bundis frågade om jag ville ha en massa ljusstakar i mässing. Det är en hyfsat stor samling om sju, åtta stycken olika exemplar i varierande storlek och modell.


Jag tänker mig dem i vardagsrummet, på ett bord som ännu inte existerar - jag har ju som vanligt många projekt surrandes i skallen. Vår plan är nämligen att köpa ett enkelt sidobord och tapetsera det. Jag tänker mig att ljusstakarna kommer att göra sig grymt bra på det bordet. Och ljusen får gärna vara i färg. Är det kanske på bordet som jag ska använda den här tapeten?

1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Det är väl det som är den härliga poängen, att ställa saker i en grupp. Om du bara hade ställt en ensam metalljusstake så hade den inte alls blivit lika snygg som om det står flera i grupp.

Kram!

Besökare