19.9.11

Lapptäcke

Genom en arbetskamrat fick jag se de här bilderna som visar hur snyggt det kan bli om man sätter upp tapet som ett lapptäcke! En bekant till henne har gjort det här i sin hall i helgen. Riktigt bra idé och jag tänker mig att man kan göra det på en större duk om man inte vill ha det direkt på en vägg. Tapetbutiker som jag arbetar i, sorterar ofta ut gamla kollektioner som man kan hämta gratis och använda sig utav om man vill göra en egen vägg. Då blir ju bitarna inte lika stora som här, men det blir billigt. Kanske har man lite tapetsnuttar liggandes efter olika renoveringar? Låt fantasin flöda!





Foto: Josefine Ståhl

2 kommentarer:

Johanna sa...

Herregud, jag vill ha! Vår hall hade varit perfekt! ha en underbar dag hjärtat mitt. Kramen

Anonym sa...

Skitsnyggt! vi ska börja bygga vår övervåning nu.. kan nog bli ett lapptäcke på en vägg ;) Kram Evelina

Besökare