7.9.11

Kärlek vid sjuttonde ögonkastet, eller?


Diskuterade med en vän idag, fenomenet att vissa saker som man kommer att älska i längden, inte alltid är något som man är störtförtjust i vid första ögonkastet. Inte så att man direkt ogillar saken, mönstret eller vad det nu må vara, men att man kanske först inte riktigt kan bestämma sig för vad man tycker. För ett år sedan bloggade jag om en lampa i hysteriska färger och igår fladdrade en liknande förbi igen, på samma site som jag skrev om tidigare, som ganska bra talar för just detta fenomen. Återigen så fastnar jag liksom för den, för trots att den är kitschig och crazy så tror jag att den skulle göra sig riktigt bra i vårt hem. Vart, är ännu lite oklart. Som vanligt.

En annan anmärkningsvärd detalj med inlägget från förra året, är att jag hade fått upp ögonen för bokhyllor. Även bokhyllan hade från början svårt att få mig på fall, men är en möbel som verkligen lyckats vinna min kärlek.

Inga kommentarer:

Besökare