4.9.11

Ännu en idé. Eller två.


Okej, ni kan vara lugna - jag har inte gått och blivit frälst i hela konceptet kitsch. Men när jag såg den här bilden och la ihop det med våra vänners fina nummerplåts hörna, tog sig mina tankar till brevlådan ute i trädgården. Och sen till väggen nere i källaren jag spånade på häromdagen. Det kan nog bli något bra av det här.

På tal om källaren och väggbeklädnad. Idag har vi gjort ännu ett röj i källaren - det är inte klokt så mycket spill och skit man samlar på sig under en renovering! De flesta utrymmen där nere är nu tomma på grejer och snart kan rivandet sätta igång på allvar. Men nu var det inte det jag skulle berätta om (sidospår är annars lite av min specialitet).

Nere i källaren hittade vi massor av överblivet golv. Alltså det obehandlade plankgolv i furu, som vi har på hela ovanvåningen. Först sa vi att vi kan lägga det på golvet i sovrummet vi ska bygga där nere. Men sen kom min karl kom på den briljanta idén att vi kan använda det som panel på väggen nere i teverummet! Vi oljar den vit, så att den blir likadan som trappan som leder ner i rummet och sätter medvetet en lite större skruv som får fungera som en extra detalj. Bäst av allt - det kommer inte kosta oss en krona mer än virke till reglerna - hur bra är inte det?! Synd bara att vi måste börja med tvättstugeprojektet först... Varför är det alltid de tråkigaste sakerna, som är de mest väsentliga?

Bild: Inredningsbloggen

Inga kommentarer:

Besökare