29.1.11

Att ta ansvar

Pratade om livets stora frågor ikväll och min mamma tog fram den här boken som jag tycker verkar väldigt intressant. Den handlar om att samhället är fullt av människor som skyller ifrån sig när de får kritik och gärna vill lägga ansvaret på någon annan. Att det är samhällets fel, chefens fel eller Mc Donald's fel att de är missnöjda med saker i sitt liv.

Som ni vet, lever jag i en tro om att varje människa skapar sin egen lycka. Jag tar ansvar för mig och mitt liv och bestämmer själv hur det ska vara. Och jag tror faktiskt att man lättare vinner den största lyckan, om man vågar ta till sig av kritik. Kritik handlar inte om att man är en dålig människa, utan ger oss en möjlighet att förbättra något som är mindre bra. Och jag önskar varje dag att människor kunde inse att man inte dör av lite kritik. Så mycket enklare allt skulle bli då.

Inga kommentarer:

Besökare