15.1.11

Plötsligt händer det

Om man får lov att vara en aning materialist för ett slag, så har jag något glädjande att berätta. Efter några roliga timmar på jobbet, som bara flög iväg, åkte Bundis och jag ner till stan. Vi hade egentligen bara tänkt gå och fika, men så svängde vi in i den här butiken för att kolla läget. Jag har hållit mig undan alla butiker under rean, eftersom jag har lite ångestkänslor kring det där, då jag bara förknippar det med övertidstimmar, stress och helgalna kunder som beter sig som idioter, bara för att det sitter gula lappar på plaggen. Jag hade alltså inte en tanke på att shoppa!

Men så stod de bara där och tittade på mig. Först kollade jag inte ens storleken, för jag var helt säker på att det omöjligt kunde vara en 38:a. När jag vände på skon och såg trean och åttan och den lilla orange lappen som sa "betala halva priset", var mitt stora leende ett faktum. Som jag trånat i flera år efter ett par Pistols! Men alltid tyckt att de varit lite för dyra. Köpt kopiorna på Scorett, men ändå aldrig slutat drömma om dem. Och någon där uppe hörde min bön. Men det slutar inte här. Jag frågade den trevliga tjejen i butiken om hon hade några jeans i modellen Flex, eftersom jag trivs så bra i mina. Det hade hon. Ett par. I exakt min storlek. På halva priset.

Man kan säga att det här har varit en förträfflig dag. Tack kära Gud, vem du än är.


1 kommentar:

Johanna sa...

Det va du värd min fina

Besökare