3.1.11

Otur

Igår laddade jag min telefon ute i köket, för strömmen är bortkopplad i ena uttaget i sovrummet. Jag hoppade i säng och bad min sambo att ställa klockan och ta med telefonen till sovrummet när han skulle gå och lägga sig. "Vad ska jag ställa klockan på" frågar han och jag svarar "halv sju". "När tänker du gå upp?" kommer nästa fråga direkt, varpå jag ilsket svarar att jag minsann ska gå upp halv sju, och att han inte behöver oroa sig för att jag ska snooza.

När jag vaknar i morse möts jag av den här synen. 06.30-alarmet är snoozat tre gånger och det är först vid 07.00-alarmet som jag börjar bli vid medvetande.

Och han känner mig alltför väl, den där mannen. "Nu har du snoozat...igen!". Det är bara att inse att man kan ha fel. Även fast det inte händer så ofta förstås.

1 kommentar:

Freja sa...

vet inte vad som rör sig min lilla dams huvud! Freja har pratat om dig i flera dagar och hon teckar : Maria och sen hatt!

Vad tror vi om det?

puss

Besökare