11.1.11

Inspiration

I måndags kom Konradssons Kakel ut med sin nya katalog och släppte även en uppdaterad hemsida. Jag rosar verkligen Konradssons som kakelleverantör, då de har en fantastisk katalog med massor av miljöbilder som verkligen bjuder på inspiration. Det är lätt att få idéer, genom att bläddra i den. Nu är dessutom hemsidan riktigt bra, med fler bilder.

Trenden inom kakel och klinker är otroligt mycket matta ytor. Större format säljer bra, 30x60 stora plattor är väldigt populära, både som golvplatta men även på vägg, stående eller liggande. Många köper matta plattor i granitkeramik för att få en rå betongkänsla, vilket också är populärt, och dessa plattor ger ett sådant intryck. Att jag gillar denna trend, behöver jag kanske inte stryka under - jag har ju en förkärlek till betong. Det är synd att det är så himla tungt bara... Redan nu sitter jag och skissar på hur vår tvättstuga/badrum i källaren ska ta form.









Inga kommentarer:

Besökare