30.1.11

Sunny sunday

Det har varit en helt underbar dag! Plusgrader och sol är lika med vårkänslor! I morse när klockan ringde så slog det mig att jag inte haft sovmorgon på tre veckor. Inte en enda dag har jag sovit tills jag vaknat av mig själv. Och det börjar kännas i kroppen... Men det är helt och hållet självförvållat (det var ju det här med att man skapar sin egen lycka). Jag är ju bara så full av energi och vill göra saker hela tiden och jag märker att jag mår bra av det.

Träningen idag var INTE rolig den första timmen. Fy satan, jag ville lipa och gå av cykeln efter tjugo minuter. Så nära att ge upp och vrida av motståndet har jag nog inte varit en enda gång sedan jag började min satsning mot målet. Jäkla skitvecka man har som tjej en gång i månaden. Men det var bara att bita ihop och stå ut. "En timma av ditt liv är inte alls lång tid", "tänk vad grym du känner dig när du kommer i mål på Göteborgsvarvet" var saker jag intalade mig själv under passet. Styrkan efteråt gick bättre och jag insåg verkligen hur mycket jag behöver lägga in ett renodlat styrkepass till varje vecka... Det får inte bara bli konditionsträning. Så nu lurar jag på att lägga upp ett fyraveckors-schema som jag ska köra efter för att få bra variation på träningen men även vila och återhämtning.

Åkte till Knalleland och köpte en hjälm inför vår resa till Alperna. Jag kände att det var en tråkig, men nödvändig investering. Har en vän som blev påkörd och förlamad i en olycka och om det är någon del av kroppen som man ska skydda, så är det ju huvudet. Det är bara en dryg månad kvar tills vi åker och det ska bli så himla kul! Nu måste jag sova, har en massa pappersarbete som måste göras innan öppning i morgon. Ha en underbar söndagkväll!

1 kommentar:

Detailsonline sa...

Puh, det räcker att jag läser om din träning Maria, så känner jag att du även tränar för mig, så jag slipper.
Jag tar en semla istället.. ;))
//Petra F

Besökare